Aktuaalset
 
Avaleht
Rae vallast
Avalik foorum
Avalik foorum ID
Kasulikud lingid
Dokumendid
Saada kiri foorumi pidajale


Rae valla virtuaaltuur


Avalik foorum: vastused teemale
Lisa uus teema
Teema: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Teemat alustas:
Heigo 03. veebruaril 2021 kell 15:39:09
Hea Raivo
Anna teada, millega meie innovatsioonikomisjon ka tegeleb ja millist käega katsutavat või silmaga nähtavat kasu see komisjon täna vallarahvale pakub.

 
Kommenteeri seda teemat
Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
Raivo Uukkivi 04. veebruaril 2021 kell 08:48:58
Jaanuari istungil andis Võrklaev ülevaate komisjonis seni toimunust. Huvitaval kombel peaksid sellised dokumendid olema saadaval dokumendiregistris istungi protokolli lisadena, aga ei olnud. Seega panen siia ühe drafti, mis saadeti komisjoni liikmetele ja mis üldjoontes on sama, mis istungil

http://www.raekodanik.ee/downl...

Kokkuvõtlikult võiks öelda, et ega ma ka väga selle komisjoni mõttekusest pole veel aru saanud. Siiani on tegeletud parallleelselt keskkonnakomisjoni pädevusse jäävate paljude teemadega. Neid peakski just keskkonna komisjon arutama. Huvitavam osa on olnud väljast kutsutud esinejad, aga ka need kattuvad keskkonnakomisjoni teemadega. Teiseks on tunne, et valimiste eel soovitakse teostada selle komisjoni lipu all ideekorjet, millega siis valimistel reformierakonna nimel esineda. See tähendab, et nagu ideed on meestel/naistel otsas. Kolmandaks sillutatakse teed Rõivase juhitavale firmale, kes juhita busse arendab. Seega kokkuvõttes on tegemist mingi paralleelstruktuuriga (jututoaga?), millel konkreetne eesmärk puudub. Komisjon võiks ju võtta ühe konkreetse suuna - rohetuleviku teema ja hinnata seda valla kontekstis sügavuti. Sinnani välja, et vastata küsimusele mida rohepööre ise keskkonnale maksma läheb. Täna tundub tihti, et selle keskkonna kaitsmine koormab keskkonda palju enam, kui keskkonnaga sõbralikult koos eksisteerimine.

Ehk siis pole mõistnud veel selle komisjoni vajadust. Keskkonnakomisjoni dubleerimine ei saa olla eesmärk omaette.

Loodan, et said oma vastused. Või siis mitte :)
Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
tormi metspalu 04. veebruaril 2021 kell 12:04:38
Sõltumata kellele kuuluvad need isesõitvad bussid, siis oleks see siiski päris hea ja kasulik idee panna nad liikuma Lennujaam-Peetri Selver- Assaku -Järveküla ja teistpidi tagasi Peetri kooli juurest üle Küti tee tagasi Lennujaama. Logistiliselt sobivas kohas saaks teha vahelaadimisjaamad ja bussid panna liikuma piisava sagedusega (ca 15 min). Sellise ringi õnnestumise korral ei ole ulme ka Uuesalu ring ja Jüri ring. St näiteks Assakul või Peetri kooli juures toimuksid eraldi ringisõidud. Trammi (mida nagunii ei tule) poleks sellisel juhul väga vajagi. Kui keegi tahab midagi valimisloosungina kasutada siis isesõitvate elektriliste busside idee poolt oleksin mina küll.
Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
Heigo 04. veebruaril 2021 kell 13:23:18
Tänud!
Saad järgmine kord ka lumekoristamise teema komisjoni ette tuua.
Märksõnaks on MgCl, mitte NaCl2
Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
Raivo Uukkivi 04. veebruaril 2021 kell 15:50:31
No see lumekoristus nüüd kindlasti mingi innovatsiooni teema alla ei mahu :)

Isesõitvad massinad on muidugi huvitav teema, aga see tegelikult juba käib koos Tallinna Tehnikaülikooli ja teiste partneritega. Väljakutseks saab selle rakendamine aastaringselt, ehk siis ringiga tagasi lumekoristuse juurde.

Mis puudutab seda, et nagu vahet poleks, kes mingis ettevõtmises omanikuks ja huvitatud isikuks, siis üldiselt pole vahet, aga lihtsalt reegleid tuleb täita. Ei ole reeglipärane suunata semule hankeid :)
Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
mott 04. veebruaril 2021 kell 19:08:49
Metspalu arvamus on huvitav aga samas ka võõras - on ju selles piirkonnas ettenähtud TRAMM ja ilmselt Rae vald ei ole ainult Peetri.
Mis puudutab seda ringsõidu joonestamist kogu aeg - tundub et jampsimine on kellelgi palavikust nagu malaarias.
Aeg on ammu olnud , juba 15 aastat tagasi, avada Järvekülast otse Viljandi mnt. tee(läbi Rae valla maade ja ühendusega Tallinna linna tänavale, kuhu pekiselt taoti elamuid).Seega Roheliste mõtet ja ajakokkuhoidu pole soovitud, tegemist on küll rohelisega - rohehallitusega ja ajaraiskamise, ressursside raiskamisega jne. keskkonnateemaliselt.
Mõnede poolt viidatud Uuesalust olemasolev pääs ei ole pääs Tallinna Lääne-Lõuna suunale, vaid Ringteele pigem Hansaplanti ja Kiili külastuseks. See ei vähenda kuidagi Vana-Tartu mnt. ja Peetri piirkonna läbimist sõidukitel arenenud Kristiine-Hiiu-Nõmme-Mustamäe-... suunale(PERH ja lastehaigla), Liiva kalmistu ning Männiku raudteejaama kasvõi Viljandi-Pärnu või Nõmmelt Keila-Paldiski rongile saamist. Pealegi nimetatud ühenduse puudumine piirab Ühiskondlikku transporti ja ka Peetri reformi sabarakkude üleskiidetavate iseliikuvate
Silmapesukausside arenduse mõtekust.

Kui Priit pidas loengu järjekordsest liiklemisvõimalustest, siis on ju Lagedi -Urvaste -Seli ning Lagedi-Tallinna vaheline liikumine pärsitud. See on tegelikkuses Lagedi 2(sest Lagedi 1 on Jüri poolne osa raudteest tinglikult) ja vajab liikluses , sidumist hoopis teisel alusel nii Tallinna kui Vaida suunale.
Seega on siiani tegelikult vald petnud Tuulevälja inimesi - kergteed Tuuleväljale pole(tee on Aruküla tee ja Pajupea tee ristmikuni, Lagedi 2 poolses osas). Samuti ei taha vald kuulata ja et momendil on raudtee teinud arendusi riigis uutele peatuskohtadele , saanuks lisada Tuulevälja peatuse(parkla, kus saanuks liikuda Tallinna ja Lõuna-Ida suunale Eestisse rongile istudes). Rohehallitus on aga mõtlemist- Rohelist mõtet pole.
Samuti on mitmeid kordi väljajäetud Lagedi 2 piirkonnast ja Tuuleväljalt(pidev arenduste teke, lisaks elamuteks ümberehitamised suvilakooperatiivides) valla kavades olnud korralik sõidutee ja kergtee vajadus üle Vesiroosi tänava , otse Aruküla teele- Pajupea ja Vaskjala küla piiril; see annaks turvalisuse Vesiroosi tänaval elavatele , jõeäärses asumis). Tee oleks vajalik Lagedi 2 poolelt, Tuuleväljalt nii pääsuks Seli suunale kui Jürisse kõikidele elutähtsatele ja vajadustele - infrastruktuurile aega raiskamata, ohutult. Ilmselt oleks see koheselt sellisel juhul vajalik ring - Silmapesukausside katsetamiseks ja koheselt!(mitte peale Peetrit), ka vajadus bussiliikluseks, nö. ringliin ja/või ettevedu rongipeatuse olemasolul). Karm(naerulugu arengukava koostajana, elab ju ise Lagedi jalakäijate silla kõrval- seega ühiskondlik huvi puudub!) on kui jooksikuna poliitikas saamatu olnud Lagedi 2 eest seistes koos Kopli jt. külavanematega, kiita ei saa ka Leivajõest Vaida poole olevaid külavanemaid, kel on tähtis kukepüksid ja mitte ühiskonna vajaduste nägemus. Laius on selle osas ainult targutanud - tehke eelnõusid ja parandusi - alles sai sellest arenduskoosolekul Jüri Gümnas räägitud ja vastus oli vallaametnikelt : jaaaaaa, me tegeleme! Tegeletud on viljatult , sissepandud ja ärajäetud. Kõik läheb aina Peetrisse aur. Kas koosolek ei olegi meeldetuletus, on vaja bürokraatlikke pabereid , mida kõrvale lükata?
Selle piirkonna areng ongi = 0 ja Priit räägib Põhja..,. - ilusasti öeldud siis Peetri:) ja ülejäänud(need kellele ei jagugi).
Milleks rääkida Rohelisest elust kui kõik on valla arendustes tehtud mõttega- ainult s/a pääsevad teatud kohtadesse, teelaiused planeeritud nii ning mis Innóvatsioon see on kui programmeeritakse ilusat juttu raha mulisemise eest ning tulemus on aeganõudev liiklus-ühendus ning suunaga vastassuunas enamuse vajadustele, valla kodanikele; läbisõitjad on samuti valla elu turgutajad kui neilt osata küsida teenuste eest, mida mingil juhul saaks siis arendada ....)

See on sama idiootlik nagu hakati tegema lastele ümmargusi perse plastikaluseid ja täispuhutavaid balloone talverõõmuks - rõõm lõpeb suuresti EMO-s , arvudest ei räägita eriti. Vot sellised on meie Innovatsioonid.
Teine innovatiivne lugu ETV mingis uudistesaates või ringvaates , kus meie tatikad(olevat täiskasvanud riigi teadlased ja hindamatud juhid ja teised neile rumalad) näitasid imet Ukrainast - hobusega lumesahka! Avastasid ajalugu suured nutis lõustaraamatute ja vitturite, potintsigrammide tallajad - see tatiklus ongi Eesti riigi Innovaatika).Selline on olnud ka Eestis(ainult meil pole veohobuseid), ka kaalikakelgud.
Seega ei imesta sugugi nende tühikomisjonide loomisest, kus kiidetakse kindlate sõnavõtte ja ülejäänu peetakse tolmuks, vaimuvaesuseks. Küsimustele vastuseid ei anta ning isegi vallandub pahameel, on ju segav - komisjonitasu on kindla tundide eest, mitte ülemineva aja eest. Innovaatiline on Rae vallas isegi see, kus Komisjoni esimees märgib protokollis inimese kohalolnuks(osavõtnuks), Volikogu esimees Kõiv - ei saa aru mida Laius on kirjutanud(märkinud) ja loeb mitteosavõtnuks ning Keerma lugedes, saab ka nii aru - et ei saa aru kohalolekust(nii peab ilmselt arusaama?) ja kokkuvõttes on kümnete miljonite käibega vallal puudu 50.- eur , komisjoni liikme tasu väljamaksmiseks. Laius soovitab kirjutada Eelnõu , volikogule:), et saaks raha väljamaksta! Tants on kestnud ca aasta. Tolles dokumendis on mustvalgel kirjas, et puudus 1(mitte siinkirjutaja, kellest märge).
See on Rae valla Innovatiivne lahendus ja tulemus.

Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
tormi metspalu 04. veebruaril 2021 kell 19:56:37
Isesõitvad bussid on olemasolevale taristule kindlasti odavam variant pikemas perspektiivis kui trammid. Seda on võimalik teha kohe. Peetri elanikuna ja hobibussijuhina Peetri ja Lennujaama vahel saan ainult toetada mõtteid mis lihtsustavad minu aga laiemalt kogukonna elu ja toimetamist.
Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
Margus Vain 05. veebruaril 2021 kell 09:02:21
Ma ikka imestan, et kuidas kindlal marsruudil liikuvad bussid on paremad juhiga väikebussidest? Kuidas nad rohelisemad on "päeva lõpuks"?
Kui on nõudlus väikebussidega korraldatavatele liinidele, saaks seda teha kohe täna. Miks seda ei tehta? Puudub turu vajadus? Pole piisavalt efektiivsed?

Kui isesõitvad bussid teeksid nn. soovidepõhist vedu, siis ka siin on täna olemas sõidujagamine, erinevad äpid. Individuaalvedu samas ei vähenda transpordi koormust, mida pakub eeldatavalt ühistransport. Kuni innovatsioon jõuab reaalsusse, võiks atendada olemasolevaid võimalusi.

Varsti on innovatsioon see, et kõik tahavad elektroonikast ja igasugusest jälgitavast olekust eemale.
Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
Heigo 05. veebruaril 2021 kell 11:48:05
Kutsehariduses on olemas selline mõiste ja õppeviisist nagu töökoha põhine õpe. Praktilise poole õpib töötaja töökohal ja teooria ning üldteadmised saab kord kuus kutsehariskeskuses.

Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
sven 05. veebruaril 2021 kell 13:13:20
Pesukausiga teenus on kindlasti õigustav nö.külasiselt teatud piirkonnas ja nö. lähima suurema asustatud punktina, kus pääs teatud muudele ühendustele,vajadustele. Sellisel juhul on sobiv variant osta KOV igale perele elektrijalgratas(kasvõi 3-rattaline tasakaalu raskusega inimestele), rahastades osaliselt ise ,kasutades fonde ning kaasates kodaniku.
Pesukauss-täna arendatav 5...8 kohaline ei ole kindlasti odav teenus ja muud vahendid kokku. Selline variant ei ole tegus üle nt.300 liikmelises kogukonna piirkonnas ja samuti asendamaks praegust ühistransporti või soovitavat trammi. See on utoopiline mõte. Oli kunagi ajaloos teada utopistid.
Ühiskondlik transport kokku eriliikides peab olema asendus isikliku sõiduki kasutuse vähendamiseks,mahukas, intensiivsus ja kiire, see on ilmselt peamine nõue Rohelise innov. suund. Rae vallas on sellised piirkonnad -Kurna-Uuesalu-Järveküla-Peetr... Rae-Karla-Jüri; Lagedi 2- Pajupea-Seli-Urvaste-Vaida. Mujal on kindel ühistransport olemas tänasel päeval.
Nii on nendest piirkondadest tagatud - med.,kool,lasteaed,kaubandus,v... jms.olulised kohad.
Tänasel päeval Peetris võib seda silmapesukaussi katsetada, kuid see pole ju Roheline mõtlemine - kui praegu seal piirkonnas kohalik liiklus on ratastega paras vahemaa ja see püütakse asendada uuesti mugavusega nö.siidpadjale lösakile. Samuti edaspidine kasutus on väljaarvutamata - kasutushind ei tohiks olla üle 1.- , muul juhul on tegemist mõttetu vahendiga(mõeldud on just seda Peetrit, kus elab üle 5000 elaniku). Praegusel kujul on nende pesukausside puhul tegemist pigem sotsiaalabi transpordiks sobiva ja vajadusega maapiirkonnas.
Mõte, et saaks enne :), trammi, või vähendaks kuidagiviisi ühistransporti praegusel kujul - on täielikult vale suund mõtlemisel. Innov. on see, kui saavutada Roheline vedu ja suures mahus ning pakkuda piirkondadele, kus puudub täna - Kõigist samm ees! , Rae vallal, teenuse pakkumine-kindlustamine. Seega võiks täna valla lause olla - Kõigest samm ees!(tähevahe muudab komata ja õige rõhuga lause mõtet ja õigem sisu:)).
Arhitektuurita kolakate ehitamine ja koolid-lasteaiad või plekklaod ning Tartu trassiäärne Saku Metalli hoov kui prügikast - see on meie tänapäeva tavaline elu, mitte kellestki isegi 1/2 sammu ees....
Valla kodanikele ei ole jõudnud siseelu järgi, vaid on kõrgläikega loosungid- tegelikkuses areng seisab. Lennujaama sõit pole prioriteet, pesukausiga. On olemas elektritaksod, mis sõidavad sel ajal kui ilma koroonaperioodita ja ühistransport puudub nö. linnatüüpi vallas. Pole ju normaalne saada Tallinnast peale 22.00 vaid taksoga koju, samas Sauele või Maardusse ning Tabasallu, Harkusse- saab kella 00.30-ni.
Siin on valla innova- kui meelitasite omale valijaid lollidena siia kokku , siis pakkuge ka võimalusi.
Need valijad on aga kolides Rae valda ja oma nõudmistega siin , tegelikult lollid sõnaotseses mõttes- sest nende kodukandis on toimunud mujal Eestis tühjenemine, tulumaksu laekumisest ja seal nad targutavad külalistena oma esivanematele, sugulastele - kuidas saaks aga valituks , küll siis teeks ... Seega on Rae vallal juba 2 innovat lisaks: 1.nõudjad siin ja seal; 2.soovivad arendada Rae valda,kuigi vajaks oma kodukandis tegemist

ja alles 3. on see pesukausside arendus meil.

Kus veel piirkonniti võiks pesukausse arendada, katsetada- nt.Elva-Puhja-Rannu ja Roiu-Luunja(Haaslava vald)- kus toimiks kokkuvedu külade baasilt ning päästaks inimeste ümberkolimisest.
Aga Rae vald võiks ikka saada hakkama ja vähendada inimeste ajakulu ning saasta kütusest , eelmises lõimes märgitud piirkondadest ühenduste loomisel - see oleks innova ja kohene heaolu tõus.

Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
lisa 05. veebruaril 2021 kell 16:18:11
elektrilistest pesukaussidest igiliikuritest tasub lugeda -
https://novaator.err.ee/929000...
millised on meie algsed analüüsid siiani kasutatud elektriautodest?
Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
Heigo 05. veebruaril 2021 kell 16:58:46
Ja nende elektriliikurite juurest jõuame tagasi lumekoristuse juurde. Kui kõnniteed sulalume läga täis, ei liigu ükski tõukeratas ega muu ratas, olgu neid alla kaks, kolm või neli.
Peame mõtlema, kuidas saada kõnniteed puhtaks ja läbitavaks.
Vastus: Innovatsioonikomisjoni tegemistest
Vastas:
täielik innov 06. veebruaril 2021 kell 06:58:38
Äkki peaks TALLTETSIGA hoopis arendama neid liikuvaid prügikaste - esimene variant oleks koristajele:), lükkaks ka lund ja teine variant, mis viib pandeemia puhul õpilastele suhhoipajoki koju ja kus saaks sellele programmile pappi pealekeerata - valimisteks ja peale valimisi,

Teine värk oleks posti vedu droonidega küladesse, taludeni - poleks vajagi lund koristada:)
Näete, mul parimad mõtted - poetab ka pensioni rõdule või uksele, õue.
statistika