Aktuaalset
 
Rae valla poliitikast ja erakondade tutvustus
Avaleht
Avalik foorum
Avalik foorum ID
Kasulikud lingid
Tasub teada
Dokumendid
Liikmed
Liikmetele
Registreerimisega foorumiga liitumine
Saada kiri MTÜ Raekodanikule


Rae valla virtuaaltuur


Avalik foorum: vastused teemale
Lisa uus teema
Teema: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Teemat alustas:
Ernst 24. märtsil 2018 kell 07:02:27
https://leht.postimees.ee/4449...

Huvitav, miks IRL soovib turgu solkida ? õpilased saavad ju praegugi ühistranspordi-spets.bussidega tasuta veetud. Küsimus on ju IRL endi poolt tekitatud paneku, tõmbamise,tõukamise punktide loomisega ja , et pisutki leevendada s/a kasutamise kulusid ja piletirahast kokkuhoida töölkäijatele, ollakse vastu. Kas ikka IRL omad teavad, mis tähendab osta töölkäimiseks päevas piletile - 5.- ? (sama raha eest on võimalik e-pileti tellimisel sõita nt.Tallinnast Tartu). Ometi 20 päevaga kulub kodanikul töölekäimiseks 100.- , ühele pereliikmele. Kusjuures - on ju öeldud ,et egas ei pea õppima ju 19 aastaseni, võib põhiharidusega minna tööle- see tähendab , osa noorukeid jääksid samuti ühest sissetulekust ilma ja mis töökasvatus see oleks ? , kui eelpool näitest Eesti keskmise töötegija palk on selles ringis keskmine 500...-600.- eyr. Pealegi , mõnui võib ju öelda- osta kuupilet - aga sel pole tänasel päeval mõtet, sest töötegija tööle võib saada avaliku liiniga , kuid koju saab kommertsliiniga ja puhkepäevadel pole peale kommertsliinide teatud piirkondades, millistel kuukaart ei kehti. IRL millegipärast soovib ikka asju põhjalasta, omal ajal polnud ka meeltmööda ühistranspordi rajad, täna on nad siiski linnades õigustanud ja eriti Tallinnas - nt.lennujaama suunduvatele taksodele samuti eelist pakkumas.
Kelam jahub ka midagi , vist hakkavad valimistunded leegitsema - kasutades seda kõige vastikumat väljendit(kes tema tõelist käitumist soovib teada, võiks lugeda H.Valk´i Memuaare.)
https://arvamus.postimees.ee/4...

https://arvamus.postimees.ee/4...
Tsahkna oma solvumisest juba kütab kirgi üles, lõhkuda ja killustada siseolukorda praegusel niigi suht Euroopas raskel momendil
 
Kommenteeri seda teemat
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
puhtaks 04. aprillil 2018 kell 22:49:24
http://www.logistikauudised.ee...
Hannes Luts on teinud osaliselt(mida täpselt, pole selge,aga pubetaolised esinemised on alati ühesugused) Uukkivi maha tolles artikklis ja täna saates Suu puhtaks on ta suur analüüsija , kuid tulem on tühine.
https://etv.err.ee/v/paevakaja...
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
karla 15. mail 2018 kell 21:30:16
https://www.err.ee/831663/irl-...

Kummaline, et IRL liikmetest sooviti uuesti Isamaa nimega katsetada ja nüüd ei soovi ikka tasuta ühistransporti. Kes ja miks seda teil tüürib ?
Eelmise nime all olles Isamaaliit, pakuti sõnu ja lausete alguses - püüame, loome, soovime jms. , taolised pigem hüüdlausete moodi tunduvat.
Iseasi on , et kas tohiks lasta kinnitada nime -isamaa ja taolisi ühendust määravaid nimesid kui tegemist on juba korra nö.põhjalastud ettevõtmisega.
Kodumaa - kasutagu , kuid Isamaa - see nimi ei tohiks olla lörtsida aga praegu nii näib
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
karl 21. mail 2018 kell 01:21:29
huvitav, et ei soovita teatud kontingendi poolt avalikke liine ja räägitakse kuidas kommertsliinid kaotavad...Kuidas nad kaotavad, taksod ju sõidavad, ometi on kallim km hind.
ÜTK arendajad ei saa aru, et aeg on tsoneeritud süsteemil äraelatud ja eks ikka on palju küll, kui soovid peatuse jagu sõita, selle eest tuleb tsooni hinda tasuda. Selle jaoks oleks norm ju , nt.20 senti peatusevahe tsooni piires. Kommertsliinid sõitku mitme euro eest Tallinna Rae vallast, kui neil sellise hinnaga jääb nõudlus , siis teenivadki eesmärki nagu marsruuttaksod. Võib olla soovitakse ka kiirema sõidu eest tasuda isegi rohkem kui praegu. Millest üldse selline nutulaul saab tekkida. Osa KOV on hakanud haletsema, et rongis ei saa sõita aga see on lihtne lahendada - sissekirjutatud kodanikul olev Roheline kaart -tasumisel võtab maha vaid avaliku liini hinna samasse sihtpunkti ja ülejäänud kuulub tasumisele. See võimaldaks antud piirkonnas vähendada avalikke liine vajadusele tõhusamaks ja anda võimalusi kommertsliinidele. Imelik et tegemist nagu puupeadega tegemist, pakkumisi ja mõtteid ei avaldata meedias, kuid vingumisi poliitikute omi , küll. Jälle mingi kartell nagu kütuseäris ? Kommertsliinid saaksid teenida KOV nn. uut moodust kus vähem elanikke ja pole pidevalt ühendust vaja - nt. rongile ettevedu tellimusena nagu mujal ilmas on.
Hoopis selgusetu on kõige selle juures, miks saarlastel peab olema praamipilet doteeritud, ka neil , kes faktiliselt ei elagi saarel -kas töötavad Eestis või välismaal. Kui oleks tegemist saarelt nt. 50 km tsoonis töölkäimisega, oleks arusaadav. Praami piletite praeguse doteerimise mõtte järgi peaks mandril ühistranspordil olema hinnatsoonidest 5-kaugeim, Harjumaal, odavam kui 4,3,2,1 tsoonis - sest tavaliselt ju sellises piirkonnas tööd pole, praeguse süsteemi järgi sõidad töölkäimiseks 10...12% palgast ühe pereliikme kohta kuus. Mis siis 500-st maksuvabast järgi jääb? Seega on ÜTK mehed pisut kaugel elust - tõenäoliselt tuleks neil palka vähendada , nt. =80% keskmisest palgast, ainult töökõned töömobiiliga, muid kompensatsioone ja ametiauto kasutamist poleks. Kaua nad siis püsiksid sel kohal? kuu möödudes lasevad jalga, on kohad vakantsed. Harju eelmine ütk juht lahkus, sobis ta kohe koduvallas veeettevõttesse kuna muutis erakonda, siis korraks nagu oleks lahkunud ja kohe uuesti liidetud valla abivallavanem. Varem olevat tervisele hakanud, suurvald aga ei hakka ?!

Miks aga Rae vallamaja seinal reklaamplakat selle vapilõvi ja meepotiga on ? Mis neil õpetussõnadel ühist?
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
karl 22. mail 2018 kell 18:46:57
üks lugu veel, kas segab kedagi õpilasliinide võimalik vähenemine/ kadumine , sest ühistransport hõlmab ju enamus Harju valdades kasutatavaid õp.- liine. Mis mure on, et Harju ütk ei soovi selget seisukohta anda, arutelud toimusid ju ammu ja kas on siis KOV -d vastu ? Harju ütk otsus pole ju oluline teistele vabariigis, samuti Tallinnale.
Täna oleneb sellest venitamisest, kas kodanikud peaksid soetama kvartalikaarte või kuukaarte ?! edaspidiseks , kusjuures kommertsliinides ju kaardid ei kehti!
Kas me elame Ahvide planeedil või mölamaffia on liialt arenenud ?
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
rulli 02. juunil 2018 kell 12:03:52
https://www.ohtuleht.ee/879710...
Maanteeamet ja ÜTK saab asjust omale sobivalt ja ühiselt aru ning ministri korraldus pole neile mõistetav. Mis tuleb meedias välja- maanteedeamet ja ÜTK keskus ei oska rakendada sooduspiletite süsteemi kui jääb tasuline osaliselt ÜTK ning kardavad koos eraliinide väljasuremist. Seega on siis maksmas kõva pappi kommertsliinide poolt ?! mingi korruptsioonialge jällegi? Ministri alluvuses olevad ametid ei suuda rakendada ministri korraldust, määrust ja huvitav, et just teatud KOV piirkondades(ei mõisteta koos Maanteedeametiga!!sic!) ning põhi vastuseis on Põhja ÜTK http://www.delfi.ee/news/paeva...
Huvitav, millised erakonnad selles rolli mängivad?
Ja nende vastuseisjate aju ehitusest, kes räägivad kommertsliinide väljasuremsiest(eraliinide):
1. kui kommertsliinid tekkisid, peatusid nii peale- kui väljumiseks sobivas kohas, nüüd enam mitte.
2. kommertsliinides on ülerahvastatus või isegi võimalus peale mittesaada st. tööle ja koju ning täna pole veel rakendatud pagasi suurust sisenemisel !
3. kommertsliinide ja avaliku liini ühiskaarti pole
4. kommertsliinid ei pea keset päeva ahmima avalike liinide eel vahetult ning miks on maanteedeamet üldse selliseid aegu lasknud kehtestada

*** vahepeal olid meedias teemaks ka õpilasliinid, nüüd neist ei räägita antud meedia kirjutises - st. kas need liinid on või olid selles kontekstis kasutatavad määrangus -eraliinid(kommerts) või juba avalike liinide arvestuses, sest artikklis ju on rahapressing liinilubade väljastajailt
-------------------------
Ajuhiiglastele küsimus - kas Tallinnas, Pärnus, Tartus, Keilas jmt. kohas linnaliinide tasuta sõidu kehtestamisel tõstsid taksojuhid mässu ? Maanteedeamet ei sekkunud, ka ÜTK ei sekkunud .... Ometi ka taksod on eraettevõtjad dotatsioonita, lisaks maakondlikud nii avalikud kui kommerts(era)liinid läbivad nt. kogu Tallinna ja kasutatakse ka neid teadlikult, et tasulised. Taksojuhtide arv pole vähenenud. Seega ajaliselt vajuvadki asjad paika - riik ja kommerts. Et aga riigi struktuurid hakkavad õigustama avalikult kommertsliine ja nö. ministrit mahategema- oleks õiglane nende ametkondade teatud juhtidele jalaga perse anda , tegemist on juba korruptiivse mõtlemisviisiga.
Siinkohal tekib veel üks küsimus - miks riiklikke tellimusi täidavad kommerts ja ettevõtlus - see on nende tahe osaleda ja kui ei sobi , siis leidku uus väljund.
Kes haldab Peatus.ee lehekülge ja pidevalt on see lehekülg maas , nii ka momendil (need asjad tuleks teha korda segamatult). Kommertsliinide kohta on aga sel leheküljel info väga huvitavalt - Reedene liin juhatab Laupäevase juurde ja Pühapäevane juhatab Riigipühade juurde või vastupidi, selle asemel et kasutada puhkepäevade ja riigipühade puhul Teist, erinevaid, värvi !
Üks on kindel - et erakondlikud nahavahetajad ametkohtade saamiseks ei ole tõsiseltvõetavad(Jõgisoo, Kokser ÜTK -ga seotud, KOV tööga).

Kui aga teeks hoopis nendes piirkondades(Põhja ütk) ainult rongisõidu tasuta ja lõpetaks maanteedeameti ja ÜTK -ga selle tantsu, vaat siis saaks pulli - nad jookseksid kasvõi 5 miljoni pärast traavi ja oleks nõus kõigeks. Aga siis ei! , Rong - on tasuta Rakverest, Tapalt, Raplast , Harjumaal . Mis oleks siis neil, laseksid täis ennast, varnast võtta põhjendust - et kommerts ja avalikud liinid ei vea välja ja nüüd ikka 20 miljonit vaja või hoopis 30 ?
Need mügrid pole sellepeale mõelnud , mina teeks isiklikult pr.Simsoni asemel nii ja nii oleks kõikidel maaelanikel ka Tallinnas võimalik rattaga liigelda. Seda sammu olekski vaja, lõpetamaks seda ahvide planeedi olustikku ja ärikate diilerite ettekirjutisi. Kunagisel siseministril oli õigus, et ärilõikajad imbuvad riigi süsteemidesse , seda näitas ka kuulsuse saanud turvateenistuse punt riiklikele objektidele, milline andis ka teatud hoobi politsei lammutamisele.
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
bus 26. juunil 2018 kell 19:58:51
https://www.err.ee/842330/tasu...
See Pärnu uudis, lugedes tundub , et tegemist on ajuhälvikutega. Lugege tähelepanelikult ja põhjendusi.
Harjumaal aga hoopis nõukogu, juhatus, suurenes ning tuuletallaja on ikka eesotsas juhiks.
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
koselt 30. juunil 2018 kell 06:26:54
https://www.ohtuleht.ee/885085...

paberlehes tuleb ilmsiks kuidas reformikas Jõgisoo olles keskerakonnas ja ei meeldi tasuta üt kasutus mitte kuidagi talle. Ikka on reformi mõistus - viie rikkaima vaeste tasemel peavad olemagi bussiga sõitjad , autole raha pole ja üt ka ei saa kasutada.....
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
Margus 03. juulil 2018 kell 17:24:58
Palju õnne tasuta ühistransport. hea, et põhja poole on suudetud säilitada selge pea ja pole populismiga kaasa mindud.
http://arileht.delfi.ee/news/u...
Kas selliseid veidraid olukordi siis ette näha ei saa ja eos seda "tasuta" jama vältida ei saa?
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
lihtne 03. juulil 2018 kell 22:18:07
tänasel päeval on aetud nimetused segaseks. Varem, sellel "pahal" ajal olid- linnaliinid, linnalähiliinid(teenindas rajooni),kaugliinid(linnadevah... ja lisaks ekspress ning kiirliin. Et Tartu on heade mõtete linn , siis ÜTK on mõelnud ise omale seaduse, mis tegelikult mõttetu. Sest vahet pole, kui transport on tasuta ja soovid väljuda -sest linnalähiliinidel reisija ju peab valideerimisel rohelist kaarti, ütlema juhile väljumise koha. Kui enne olid väljumis-sisenemispeatused olemas, siis kõik ju peaks toimima samal alusel ka nüüd. Kui tegemist on maakonna vahelisel liinil, on arusaadav , et sealgi kehtib varajasem skeem peatustel. Nii peavad ka toimima, Nõudepeatus. Imelik, et nüüd äkki on nagu ÜTK juhid äkki nagu tainapead ja laus lapsikus. Kõik need põhjendused on , et mitte teenindada kodanikke. Ometi oli juba aasta etteteada, et tasuta sõit juurutatakse. Põhja ÜTK on ju lausa sadistlikult inimsusevastane tegevus. Eriti julm on see, et vanusevahemik, kelle jaoks nagu seda enamuses mõeldi, et vähendada sõidukitega rändlemist ja pakkuda teenindust, selle lükkasid kõrvale ÜTK juhid. Ja meedias vingub Maanteedeamet, et liiklustihedus on sõidukitel nii suureks läinud , et ei suudeta enam kontrollida liiklust politseiga. Ilmselt on kütusemüüjate ja kommertsliinide omanike nii tugev surve, et tuleb karta lausa seda 200 klubi, kelle liikmed juba täna ähvardavad elektrihinna tõusuga 30% , nad ei räägi edastustasust(see suureneb siis kordades). Seega sonimine on praegu moes.
ÜTK märkides, et väliskodanikud(selles piirkonnas mitteelunevad ja turistid) peavad maksma rohkem ühissõidukis - see on ju hoopis ajupuudulikkus.EV on võtnud vaevaks hakata klassifitseerima- nii peaks nemad siis teises piirkonnas või välismaalt olles, tasuma K/M nt. toidult ja omadel , piirkonnas - kaotaks ?! Haigete ja väärakate majandus. Kui see võõras viibib antud piirkonnas, nii või teisiti jätab ta kohalikule teenindusele keskmisena 30.- eur kindlasti. Nüüd soovitakse õigustada ÜTK -s enda vajalikkust ja mõelda piiravaid sätteid. Haiglasse tuleks paigutada need vaimult vaesed. Iseasi on , kuidas siduda rongliiklus ÜTK soodustusega ja piirkonnad, kus puudub pääs puhkepäevadel asustatud punktidesse tööleminekuks, Avalike liinide ühendus ning teenindavad vaid kommertsliinid. Põhjendus, et pole sõitjaid - kindlasti on ja oleks veelgi- samas, avaliku liini käivitamisel peab inimestel tekkima julgus, et asuda kuskile tööle ning sinna pääs.Mitte kolme kuu pärast avastada, et peab soetama jällegi topeltpileteid ja ebaedukat kallist kuukaarti, kogu teenistuse sõidule kulutades. Kui vaadata Jürist pääsu Tallinna - siis enne 10.20 puhkepäevadel avaliku liini teenindus puudub ja kummaline, Järvekülast läheb "mustmiljon" avaliku liinibussi. Riigipühadel ei saa ka kommertsliiniga Jürist Tallinna(kella 09.30-ks ...), Seega, jõukas vald tahab inimestelt tulumaksu ja tööhõivet kuid transport puudub. Aruküla ja Lagedi inimesed saavad veel rongi ehk kasutada ja Vaidas läbisõitvad bussid. Seega lapsikud juhid meil KOV ja ÜTK -s.
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
kirke 04. juulil 2018 kell 18:16:50
http://maaleht.delfi.ee/news/m...

siin on nüüd vajalik analüüs eelnevas artikklis, millist on soovinud Isamaa (IRL) ja jälle Isamaa - see ongi põhjus, miks inimesed maalt kaovad, sest liikumisvõimalused on piiratud ja töölesaamine nutune. Eriti kui kütusehinnad on nii muutlikud, pigem kõrgema poole. Laar ju kunagi ütles peaministrina? , et meil pole ÜT vaja, Ameerikas sõidetakse autodega. Meil on kaks tulemit - teid pole ja inimesed hukkuvad ning teiseks, kolivad ära- sest Isamaa suunis ju teinegi: paneku,tõmbekeskused.
Tänases meedias oli juba kuulda, et sügisel läheb tasuta ühistranspordi pärast uuesti oksasaagimiseks - et keerata perse vailmiste eelne periood hämamisega, kaotada sisuliselt tasuta transport.

statistika