Aktuaalset
 
Avaleht
Rae vallast
Avalik foorum
Avalik foorum ID
Kasulikud lingid
Dokumendid
Saada kiri foorumi pidajale


Rae valla virtuaaltuur


Avalik foorum: vastused teemale
Lisa uus teema
Teema: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Teemat alustas:
Ernst 24. märtsil 2018 kell 07:02:27
https://leht.postimees.ee/4449...

Huvitav, miks IRL soovib turgu solkida ? õpilased saavad ju praegugi ühistranspordi-spets.bussidega tasuta veetud. Küsimus on ju IRL endi poolt tekitatud paneku, tõmbamise,tõukamise punktide loomisega ja , et pisutki leevendada s/a kasutamise kulusid ja piletirahast kokkuhoida töölkäijatele, ollakse vastu. Kas ikka IRL omad teavad, mis tähendab osta töölkäimiseks päevas piletile - 5.- ? (sama raha eest on võimalik e-pileti tellimisel sõita nt.Tallinnast Tartu). Ometi 20 päevaga kulub kodanikul töölekäimiseks 100.- , ühele pereliikmele. Kusjuures - on ju öeldud ,et egas ei pea õppima ju 19 aastaseni, võib põhiharidusega minna tööle- see tähendab , osa noorukeid jääksid samuti ühest sissetulekust ilma ja mis töökasvatus see oleks ? , kui eelpool näitest Eesti keskmise töötegija palk on selles ringis keskmine 500...-600.- eyr. Pealegi , mõnui võib ju öelda- osta kuupilet - aga sel pole tänasel päeval mõtet, sest töötegija tööle võib saada avaliku liiniga , kuid koju saab kommertsliiniga ja puhkepäevadel pole peale kommertsliinide teatud piirkondades, millistel kuukaart ei kehti. IRL millegipärast soovib ikka asju põhjalasta, omal ajal polnud ka meeltmööda ühistranspordi rajad, täna on nad siiski linnades õigustanud ja eriti Tallinnas - nt.lennujaama suunduvatele taksodele samuti eelist pakkumas.
Kelam jahub ka midagi , vist hakkavad valimistunded leegitsema - kasutades seda kõige vastikumat väljendit(kes tema tõelist käitumist soovib teada, võiks lugeda H.Valk´i Memuaare.)
https://arvamus.postimees.ee/4...

https://arvamus.postimees.ee/4...
Tsahkna oma solvumisest juba kütab kirgi üles, lõhkuda ja killustada siseolukorda praegusel niigi suht Euroopas raskel momendil
 
Kommenteeri seda teemat
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
puhtaks 04. aprillil 2018 kell 22:49:24
http://www.logistikauudised.ee...
Hannes Luts on teinud osaliselt(mida täpselt, pole selge,aga pubetaolised esinemised on alati ühesugused) Uukkivi maha tolles artikklis ja täna saates Suu puhtaks on ta suur analüüsija , kuid tulem on tühine.
https://etv.err.ee/v/paevakaja...
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
karla 15. mail 2018 kell 21:30:16
https://www.err.ee/831663/irl-...

Kummaline, et IRL liikmetest sooviti uuesti Isamaa nimega katsetada ja nüüd ei soovi ikka tasuta ühistransporti. Kes ja miks seda teil tüürib ?
Eelmise nime all olles Isamaaliit, pakuti sõnu ja lausete alguses - püüame, loome, soovime jms. , taolised pigem hüüdlausete moodi tunduvat.
Iseasi on , et kas tohiks lasta kinnitada nime -isamaa ja taolisi ühendust määravaid nimesid kui tegemist on juba korra nö.põhjalastud ettevõtmisega.
Kodumaa - kasutagu , kuid Isamaa - see nimi ei tohiks olla lörtsida aga praegu nii näib
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
karl 21. mail 2018 kell 01:21:29
huvitav, et ei soovita teatud kontingendi poolt avalikke liine ja räägitakse kuidas kommertsliinid kaotavad...Kuidas nad kaotavad, taksod ju sõidavad, ometi on kallim km hind.
ÜTK arendajad ei saa aru, et aeg on tsoneeritud süsteemil äraelatud ja eks ikka on palju küll, kui soovid peatuse jagu sõita, selle eest tuleb tsooni hinda tasuda. Selle jaoks oleks norm ju , nt.20 senti peatusevahe tsooni piires. Kommertsliinid sõitku mitme euro eest Tallinna Rae vallast, kui neil sellise hinnaga jääb nõudlus , siis teenivadki eesmärki nagu marsruuttaksod. Võib olla soovitakse ka kiirema sõidu eest tasuda isegi rohkem kui praegu. Millest üldse selline nutulaul saab tekkida. Osa KOV on hakanud haletsema, et rongis ei saa sõita aga see on lihtne lahendada - sissekirjutatud kodanikul olev Roheline kaart -tasumisel võtab maha vaid avaliku liini hinna samasse sihtpunkti ja ülejäänud kuulub tasumisele. See võimaldaks antud piirkonnas vähendada avalikke liine vajadusele tõhusamaks ja anda võimalusi kommertsliinidele. Imelik et tegemist nagu puupeadega tegemist, pakkumisi ja mõtteid ei avaldata meedias, kuid vingumisi poliitikute omi , küll. Jälle mingi kartell nagu kütuseäris ? Kommertsliinid saaksid teenida KOV nn. uut moodust kus vähem elanikke ja pole pidevalt ühendust vaja - nt. rongile ettevedu tellimusena nagu mujal ilmas on.
Hoopis selgusetu on kõige selle juures, miks saarlastel peab olema praamipilet doteeritud, ka neil , kes faktiliselt ei elagi saarel -kas töötavad Eestis või välismaal. Kui oleks tegemist saarelt nt. 50 km tsoonis töölkäimisega, oleks arusaadav. Praami piletite praeguse doteerimise mõtte järgi peaks mandril ühistranspordil olema hinnatsoonidest 5-kaugeim, Harjumaal, odavam kui 4,3,2,1 tsoonis - sest tavaliselt ju sellises piirkonnas tööd pole, praeguse süsteemi järgi sõidad töölkäimiseks 10...12% palgast ühe pereliikme kohta kuus. Mis siis 500-st maksuvabast järgi jääb? Seega on ÜTK mehed pisut kaugel elust - tõenäoliselt tuleks neil palka vähendada , nt. =80% keskmisest palgast, ainult töökõned töömobiiliga, muid kompensatsioone ja ametiauto kasutamist poleks. Kaua nad siis püsiksid sel kohal? kuu möödudes lasevad jalga, on kohad vakantsed. Harju eelmine ütk juht lahkus, sobis ta kohe koduvallas veeettevõttesse kuna muutis erakonda, siis korraks nagu oleks lahkunud ja kohe uuesti liidetud valla abivallavanem. Varem olevat tervisele hakanud, suurvald aga ei hakka ?!

Miks aga Rae vallamaja seinal reklaamplakat selle vapilõvi ja meepotiga on ? Mis neil õpetussõnadel ühist?
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
karl 22. mail 2018 kell 18:46:57
üks lugu veel, kas segab kedagi õpilasliinide võimalik vähenemine/ kadumine , sest ühistransport hõlmab ju enamus Harju valdades kasutatavaid õp.- liine. Mis mure on, et Harju ütk ei soovi selget seisukohta anda, arutelud toimusid ju ammu ja kas on siis KOV -d vastu ? Harju ütk otsus pole ju oluline teistele vabariigis, samuti Tallinnale.
Täna oleneb sellest venitamisest, kas kodanikud peaksid soetama kvartalikaarte või kuukaarte ?! edaspidiseks , kusjuures kommertsliinides ju kaardid ei kehti!
Kas me elame Ahvide planeedil või mölamaffia on liialt arenenud ?
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
rulli 02. juunil 2018 kell 12:03:52
https://www.ohtuleht.ee/879710...
Maanteeamet ja ÜTK saab asjust omale sobivalt ja ühiselt aru ning ministri korraldus pole neile mõistetav. Mis tuleb meedias välja- maanteedeamet ja ÜTK keskus ei oska rakendada sooduspiletite süsteemi kui jääb tasuline osaliselt ÜTK ning kardavad koos eraliinide väljasuremist. Seega on siis maksmas kõva pappi kommertsliinide poolt ?! mingi korruptsioonialge jällegi? Ministri alluvuses olevad ametid ei suuda rakendada ministri korraldust, määrust ja huvitav, et just teatud KOV piirkondades(ei mõisteta koos Maanteedeametiga!!sic!) ning põhi vastuseis on Põhja ÜTK http://www.delfi.ee/news/paeva...
Huvitav, millised erakonnad selles rolli mängivad?
Ja nende vastuseisjate aju ehitusest, kes räägivad kommertsliinide väljasuremsiest(eraliinide):
1. kui kommertsliinid tekkisid, peatusid nii peale- kui väljumiseks sobivas kohas, nüüd enam mitte.
2. kommertsliinides on ülerahvastatus või isegi võimalus peale mittesaada st. tööle ja koju ning täna pole veel rakendatud pagasi suurust sisenemisel !
3. kommertsliinide ja avaliku liini ühiskaarti pole
4. kommertsliinid ei pea keset päeva ahmima avalike liinide eel vahetult ning miks on maanteedeamet üldse selliseid aegu lasknud kehtestada

*** vahepeal olid meedias teemaks ka õpilasliinid, nüüd neist ei räägita antud meedia kirjutises - st. kas need liinid on või olid selles kontekstis kasutatavad määrangus -eraliinid(kommerts) või juba avalike liinide arvestuses, sest artikklis ju on rahapressing liinilubade väljastajailt
-------------------------
Ajuhiiglastele küsimus - kas Tallinnas, Pärnus, Tartus, Keilas jmt. kohas linnaliinide tasuta sõidu kehtestamisel tõstsid taksojuhid mässu ? Maanteedeamet ei sekkunud, ka ÜTK ei sekkunud .... Ometi ka taksod on eraettevõtjad dotatsioonita, lisaks maakondlikud nii avalikud kui kommerts(era)liinid läbivad nt. kogu Tallinna ja kasutatakse ka neid teadlikult, et tasulised. Taksojuhtide arv pole vähenenud. Seega ajaliselt vajuvadki asjad paika - riik ja kommerts. Et aga riigi struktuurid hakkavad õigustama avalikult kommertsliine ja nö. ministrit mahategema- oleks õiglane nende ametkondade teatud juhtidele jalaga perse anda , tegemist on juba korruptiivse mõtlemisviisiga.
Siinkohal tekib veel üks küsimus - miks riiklikke tellimusi täidavad kommerts ja ettevõtlus - see on nende tahe osaleda ja kui ei sobi , siis leidku uus väljund.
Kes haldab Peatus.ee lehekülge ja pidevalt on see lehekülg maas , nii ka momendil (need asjad tuleks teha korda segamatult). Kommertsliinide kohta on aga sel leheküljel info väga huvitavalt - Reedene liin juhatab Laupäevase juurde ja Pühapäevane juhatab Riigipühade juurde või vastupidi, selle asemel et kasutada puhkepäevade ja riigipühade puhul Teist, erinevaid, värvi !
Üks on kindel - et erakondlikud nahavahetajad ametkohtade saamiseks ei ole tõsiseltvõetavad(Jõgisoo, Kokser ÜTK -ga seotud, KOV tööga).

Kui aga teeks hoopis nendes piirkondades(Põhja ütk) ainult rongisõidu tasuta ja lõpetaks maanteedeameti ja ÜTK -ga selle tantsu, vaat siis saaks pulli - nad jookseksid kasvõi 5 miljoni pärast traavi ja oleks nõus kõigeks. Aga siis ei! , Rong - on tasuta Rakverest, Tapalt, Raplast , Harjumaal . Mis oleks siis neil, laseksid täis ennast, varnast võtta põhjendust - et kommerts ja avalikud liinid ei vea välja ja nüüd ikka 20 miljonit vaja või hoopis 30 ?
Need mügrid pole sellepeale mõelnud , mina teeks isiklikult pr.Simsoni asemel nii ja nii oleks kõikidel maaelanikel ka Tallinnas võimalik rattaga liigelda. Seda sammu olekski vaja, lõpetamaks seda ahvide planeedi olustikku ja ärikate diilerite ettekirjutisi. Kunagisel siseministril oli õigus, et ärilõikajad imbuvad riigi süsteemidesse , seda näitas ka kuulsuse saanud turvateenistuse punt riiklikele objektidele, milline andis ka teatud hoobi politsei lammutamisele.
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
bus 26. juunil 2018 kell 19:58:51
https://www.err.ee/842330/tasu...
See Pärnu uudis, lugedes tundub , et tegemist on ajuhälvikutega. Lugege tähelepanelikult ja põhjendusi.
Harjumaal aga hoopis nõukogu, juhatus, suurenes ning tuuletallaja on ikka eesotsas juhiks.
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
koselt 30. juunil 2018 kell 06:26:54
https://www.ohtuleht.ee/885085...

paberlehes tuleb ilmsiks kuidas reformikas Jõgisoo olles keskerakonnas ja ei meeldi tasuta üt kasutus mitte kuidagi talle. Ikka on reformi mõistus - viie rikkaima vaeste tasemel peavad olemagi bussiga sõitjad , autole raha pole ja üt ka ei saa kasutada.....
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
Margus 03. juulil 2018 kell 17:24:58
Palju õnne tasuta ühistransport. hea, et põhja poole on suudetud säilitada selge pea ja pole populismiga kaasa mindud.
http://arileht.delfi.ee/news/u...
Kas selliseid veidraid olukordi siis ette näha ei saa ja eos seda "tasuta" jama vältida ei saa?
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
lihtne 03. juulil 2018 kell 22:18:07
tänasel päeval on aetud nimetused segaseks. Varem, sellel "pahal" ajal olid- linnaliinid, linnalähiliinid(teenindas rajooni),kaugliinid(linnadevah... ja lisaks ekspress ning kiirliin. Et Tartu on heade mõtete linn , siis ÜTK on mõelnud ise omale seaduse, mis tegelikult mõttetu. Sest vahet pole, kui transport on tasuta ja soovid väljuda -sest linnalähiliinidel reisija ju peab valideerimisel rohelist kaarti, ütlema juhile väljumise koha. Kui enne olid väljumis-sisenemispeatused olemas, siis kõik ju peaks toimima samal alusel ka nüüd. Kui tegemist on maakonna vahelisel liinil, on arusaadav , et sealgi kehtib varajasem skeem peatustel. Nii peavad ka toimima, Nõudepeatus. Imelik, et nüüd äkki on nagu ÜTK juhid äkki nagu tainapead ja laus lapsikus. Kõik need põhjendused on , et mitte teenindada kodanikke. Ometi oli juba aasta etteteada, et tasuta sõit juurutatakse. Põhja ÜTK on ju lausa sadistlikult inimsusevastane tegevus. Eriti julm on see, et vanusevahemik, kelle jaoks nagu seda enamuses mõeldi, et vähendada sõidukitega rändlemist ja pakkuda teenindust, selle lükkasid kõrvale ÜTK juhid. Ja meedias vingub Maanteedeamet, et liiklustihedus on sõidukitel nii suureks läinud , et ei suudeta enam kontrollida liiklust politseiga. Ilmselt on kütusemüüjate ja kommertsliinide omanike nii tugev surve, et tuleb karta lausa seda 200 klubi, kelle liikmed juba täna ähvardavad elektrihinna tõusuga 30% , nad ei räägi edastustasust(see suureneb siis kordades). Seega sonimine on praegu moes.
ÜTK märkides, et väliskodanikud(selles piirkonnas mitteelunevad ja turistid) peavad maksma rohkem ühissõidukis - see on ju hoopis ajupuudulikkus.EV on võtnud vaevaks hakata klassifitseerima- nii peaks nemad siis teises piirkonnas või välismaalt olles, tasuma K/M nt. toidult ja omadel , piirkonnas - kaotaks ?! Haigete ja väärakate majandus. Kui see võõras viibib antud piirkonnas, nii või teisiti jätab ta kohalikule teenindusele keskmisena 30.- eur kindlasti. Nüüd soovitakse õigustada ÜTK -s enda vajalikkust ja mõelda piiravaid sätteid. Haiglasse tuleks paigutada need vaimult vaesed. Iseasi on , kuidas siduda rongliiklus ÜTK soodustusega ja piirkonnad, kus puudub pääs puhkepäevadel asustatud punktidesse tööleminekuks, Avalike liinide ühendus ning teenindavad vaid kommertsliinid. Põhjendus, et pole sõitjaid - kindlasti on ja oleks veelgi- samas, avaliku liini käivitamisel peab inimestel tekkima julgus, et asuda kuskile tööle ning sinna pääs.Mitte kolme kuu pärast avastada, et peab soetama jällegi topeltpileteid ja ebaedukat kallist kuukaarti, kogu teenistuse sõidule kulutades. Kui vaadata Jürist pääsu Tallinna - siis enne 10.20 puhkepäevadel avaliku liini teenindus puudub ja kummaline, Järvekülast läheb "mustmiljon" avaliku liinibussi. Riigipühadel ei saa ka kommertsliiniga Jürist Tallinna(kella 09.30-ks ...), Seega, jõukas vald tahab inimestelt tulumaksu ja tööhõivet kuid transport puudub. Aruküla ja Lagedi inimesed saavad veel rongi ehk kasutada ja Vaidas läbisõitvad bussid. Seega lapsikud juhid meil KOV ja ÜTK -s.
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
kirke 04. juulil 2018 kell 18:16:50
http://maaleht.delfi.ee/news/m...

siin on nüüd vajalik analüüs eelnevas artikklis, millist on soovinud Isamaa (IRL) ja jälle Isamaa - see ongi põhjus, miks inimesed maalt kaovad, sest liikumisvõimalused on piiratud ja töölesaamine nutune. Eriti kui kütusehinnad on nii muutlikud, pigem kõrgema poole. Laar ju kunagi ütles peaministrina? , et meil pole ÜT vaja, Ameerikas sõidetakse autodega. Meil on kaks tulemit - teid pole ja inimesed hukkuvad ning teiseks, kolivad ära- sest Isamaa suunis ju teinegi: paneku,tõmbekeskused.
Tänases meedias oli juba kuulda, et sügisel läheb tasuta ühistranspordi pärast uuesti oksasaagimiseks - et keerata perse vailmiste eelne periood hämamisega, kaotada sisuliselt tasuta transport.

Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
koks 20. augustil 2018 kell 09:27:32
miks ei saa Harjumaal tasuta ühistransporti(tasuta on kuni 19 ja alates 63 avalikel liinidel); puhkepäevadel ja äripäevadel kommertsliinidel ei kehti ükski vabastus, kusjuures Ühistranspordikeskus ei ole alluv Maanteedeametile aga millegipärast täitis nende nõuet. Samas see asutus vingub kuidas liiklus on väga tihedaks muutunud s/a juurdetulekuga(kes teenib siis kartelli lepinguga käsipesebkätt? = kütusemüüjad ja liiniload kommertsliinidele, omatakse aktsiad?) ja ohtlik, kaagutades mingist punktisüsteemist milline saaks suurendada veelgi bürokraatiat.
selles artikklis on väljatoodud https://online.le.ee/2018/04/3... kuidas rahad jagunevad ja st.Harjumaa osas suurenes samuti dotatsioon ja üldine lisa ehk siis Põhja ütk on rahaga kaetud. Samas piletihind suurenes http://www.harjuytk.ee/esileht
http://www.harjuytk.ee/documen...
ja
juhatuse liikmed 2018.a.
http://www.harjuytk.ee/juhatus
ja kompetentsitu tekst ajalehes monstrumi loomisel
https://sonumitooja.ee/har%C2%...
Kui loojad ei teagi, et igal suunal on olnud kiirliinid Harjumaal ja mida rohkem avalikke liine, seda suurem on reisijate hulk(mitte kommertsliinidest tulenevalt, see on hädaabi kasutamine ja kallim ning ühise kuukaardi puudumine ning teatud piirkondades muud võimalust polegi), tekitab hämmeldust , siis selliste ametnike koht oleks küll mitteametnikuna ja mujal. Miks kiidab Kose kiirliini, sest reformikana seal vallavanemana olnud , on see ju nüüd oma tiibade lehvitamine ja pole mingi uudsus. Harjumaa suurust arvestades ja kesksus Tallinnas, tähendab juba ammu mõistuse vajadust pähe= 3,4,5 tsooni peaks olema kiirliinid ja nii ka halval? sotsialismi ajal oli, kus teatud liinid ei peatunud Tallinnast kuni umbes 25 km, et anda kaugemale sõitjatele ka teatud võimalus saada bussile ning norm ajaga sihtkohta.
Mis on täna segane nende "tublide" jutlustajate poolt? = häma üldise jutuga ja justnimelt vahet tegemata ja selgitamata - avaliku liini katmine riigi poolt ja ühistranspordiameti+maanteedea... poolne pealepressimine kommertsliinide kasutamiseks. Teatavasti on mingi parameetri järgi võimalus suurendada vedajate kohustus 20% osas hankele toimuval perioodil, seega ei ole määrava olulisusega kommertsliinide kadumine ja avalike liinide lisamine nende asemele on võimalik piirkondades kus puhkepäeviti muud transporti polegi.
Oskab keegi selgitada- mis vahe on reisijale kommerts ja avaliku liini kasutamisel? (üks selgus on- pileti hind, riik ei doteeri). Tähendab teatud piirkonna kodanikel tuleb töölkäimiseks suuremaid kulutusi võrreldes avaliku liini kasutavaga?! Kuidas on selline asi võimalik - Maksuamet ´ile saab siis esitada maksu tagastuse ?Ja miks ei saa?Kodanik(mitte kõik, pigem kaugemal elavad) tööhõiveks maksab riigile tulu topelt- palgast mahaarvamisel ning pileti hinnas jne.
Näis, kaua see hämajate ühisus mune soojendab, munadega praalis kunagiste valimiste eel kaupluses Parts :), kes nüüd vaikselt pildile jäi meedias ning miks küll meedia ei teinud küsitlust temaga - praamid ei sõida siiani norm, jne. muudki


Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
saamatutele 31. augustil 2018 kell 13:11:23
Tänane meediasõnum on Venemaal- et Moskva linn kuulutas koos oblastiga tasuta ühistranspordi 01.sept. ja kaardid saab igas suuremas metroo jaamas ca 40 -s aktiveerida abistamisega. Nii loodi tervik- inimsed saavad sõita puhkama tasuta väljaspoole Moskvat ning sealsed pääsevad pealinna.
Meil ei saada jagu Maanteedeameti jampsijatest ja mingist Jõgisoo pundist, kes aasta jooksul pole suutnud korraldada laienemisel Põhja keskuseks, transpordiküsimust.
Seega Eesti V. on nüüd tekkinud süsteem nagu USA osariikides, kus igalpool on erinev seadustik ja samas me ei küüni isegi sealse ühe linna suuruseks riigina. Bürokraatia on suunatud rikkuma head süsteemi juurutades. Kui kehtestada turismimaks , tuleks seda kogu vabariigis ja öeldagi otse välja - selle eest saab sõita kõigis transpordilikides jalakäija staatuses kodanikuna või rattaga, tasuta(praamid saartele, rong(mitte kiirrongid ja kaugsõidu), bussid(mitte kaugsõit, kiirliinid ja linnadevahelised), olenemata vanusest kodanikele , kes nagunii tulumaksu tasuvad Eestisse(! ja mitte need, kes välisriiki tasuvad , sest seal on hüved neile) ja teised oma turismimaksu eest. Vot see oleks ainulaadne Tehtud Ära ja mitte möla.
Eesti on ju e- riik või ei ole ?! Saamatus ja bürokraatia?!
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
leida 08. septembril 2018 kell 21:48:06
Raadios olla kõlanud , et Harju(Põhja) ÜTK mingi kokkuvõte tehtavat, sh. Jüri kandi kohta aastalõpuks ja siis otsustatakse tasuta sõidu küsimusi. Kummaline on ,e t Tartu kandis suurenes bussikasutus 30...40% ja siinkandis vajab vaatlemist.... Kui tasuta sõit on nt. praegu vaid pensionäridele, peale 63 või kuni 19 aastastele - milline saab siis olla tulem ? Mittemidagi ütlev. Sest tasuta sõidu vajadus või minimaalse hinnaga Ühiskaart kasutamisel(võrdsetel tingimustel nii kommerts kui avalikel liinidel), on oluline , kuna riigi seisukoht elukestev töötamine. Samas on teada ju millised on palgad netosissetulekuna ja ülikoolis või muud haridust omandavatel õpilastele mujal ja perekonna kogusissetulek. Palgad jäävad ju keskmisena 700.- eur piiresse netos. See tähendab peres keskmiselt momendil vanuses 19...63 igakuist väljaminekut vähemasti 100...120 eur
Kui riik on väljapakkunud, siis kes on seee kiimaline, et ei sobi tasuta sõit ? Kas dziipide ja mobiilide sööjatele , kel on tohutult tööülesandeid aga millegipärast ei suuda nad lahendust leida ja juba aasta aktuaalsena väljakäidud teemal ? vähe söönud ? või liialt läigib karv ?
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
sähke 21. septembril 2018 kell 21:59:58
http://www.harjuelu.ee/nr-105-...

Kui seda lugu lugeda, saab teada kuidas kõlvatult teha reklaami valimistele pidevalt ja samas petta ootusi. Loos on tegelasteks isamaalased? või maalased ?
Vastus: ühistransport ja IRL marjamaal kipitamas
Vastas:
Manna 13. oktoobril 2018 kell 02:12:48
Mis juhtus ühistranspordiga Harjumaal? Jõgisoo ei suutnud Põhja regiooni ühistransporti korraldada ja Maanteedeamet lalises, et kommertsliinid kaovad (rahvas kutsub marsadeks ja seda nad ju ei ole, sest enam nad väljaspool peatust peale ei võta). Mis nüüd juhtus- Samat pani Lõuna suunal pillid kotti Avaliku liini teenindamisel ja asemel olevat GObus. Kommertsliinid hoopistükkis tõstsid piletihinda- 2.30 , Jürist Tallinna ?!Hinna tõus üle 10%.

Miks üldse Maanteedeamet väljastab kuni 15 km Tallinnast kommertsliinide lubasid ja avalike liinide väljumisaegadega kõrvu?
Kui neid kommertsliine sooviti nimetada marsadeks, siis olgu marsad ja tänase kiire elutempo juures peaksid sellised liinid olema nagu ENSV heal ajal, marsad sõitsid peale kella 16.00 .... 03.00-ni ja riiklikel pühadel, kella 05.00-ni. Siis alustas juba ühistransport. Nüüd peaks Tallinna Kuldsele ringile(kuni 15 km) vähemasti igal täistunnil väljuma samas vahemikus peale kella 23.00 selline , marsa. Ja olgu siis pilet kasvõi 5.- marsas aga vähemasti saaks norm kinost, teatrist, kaugsõidu bussidelt, rongilt , lennukilt ja laevalt , inimesed koju. Miks on tekkinud arvamus , et kindlasti peab olema selleks liiklusvahendiks takso sel ajala ja marsade ajad kattuvad avalike liinide aegadega, mis tähendab mõttetut dublaazi. Kellegi väide, et marsad sõidavad kiiremini(samas nad ei mahuta ja pruugi mahutada kiirustajaid) kui avalike liinide suured bussid - see on ajuvaba võrdlus , sest LE LS kehtib mõlemaile ja Tallinnas on rajad Bus. Seega on meie ühistransport viidud Laari aegse mentaliteediga pubede poolt lapsekingadesse ja ääretult raske on taastada nö. harjumist ühistransp. kasutamiseks õigete aegade leidmisel. Nüüd kui kütuse hind tõuseb, oleks ju loogiline anda võimalus kokkuhoiuks -aga Simsoni soovi tõlgendati teisiti- tasuta jäid sõitma need kel selleks enne õigus oli( veeti ju õpilasi tasuta), need kel oleks vajadus säästa- neile jäeti piletikohustus Harjumaal. Mis aga saab piirkondades, kus avalikud liinid puhkepäeviti ja riiklikel pühadel ei teeninda ja kommerts-marsad zarazad alustavad vedu peale kella 09 ning kella 21 on lõpp. Tegemist on kaugemata tsoonidega, kuhu ka tavalise taksoga on siis vähemasti 20...25.- , kas see on norm. töölkäimise hind ? Mis on siis kommertsliinide piletihind 3,4, 5 tsoonis kui , 2 tsooni =2.30 ? Milline on nüüd hind nt. Jürist Peetrisse , kooli peatusesse täiskasvanu pilet ? Mädaks keerasid kohu hea plaani Ühistranspordi keskuste juhid oma poliitilise mänguga enne valimisi , justkui vedajatega ühel nõul- pressida veelgi enim pappi ministeeriumist
statistika