Aktuaalset
 
Avaleht
Rae vallast
Avalik foorum
Avalik foorum ID
Kasulikud lingid
Dokumendid
Saada kiri foorumi pidajale


Rae valla virtuaaltuur


Avalik foorum: vastused teemale
Lisa uus teema
Teema: eralennukite müra
Teemat alustas:
Mihkelm 04. augustil 2009 kell 13:05:09
Eile õhtul asus mul kops maksast üle minema ja otsustasin täna saata alloleva kirja lennundusametile ja lennujaamale.

Mis on teie arvamused kogemused antud teemaga (või on tegu minu isikliku luuluga)?



Tere!

Kas on ka kuidagi reglementeeritud/või plaanis reglementeerida ka pisikeste erapropellerlennukite lendusid Tallinna kohal?

Nimelt probleem järgmine - elan Peetri külas ja juba kolides olin teadlik ka sellest et see paikneb lennujaama läheduses ning müra on paratamatu. Samas aga kui liinilennukite müra kestab ca 1 min (olles palju vaiksem kuna kiirused/kõrgused suuremad) siis väikesed eralennukid tiirutavad järjekindlalt mõnesajameetri kõrgusel tundide viisi otse meie küla kohal.

Näiteks 03.08.07 tiirutas üks lennuk veel isegi kell 22.30 paiku (terve õhtu) Peetri küla kohal tehes kohutavat müra. Laste magamapanek on peaet võimatu (müra 2x suurem kui samas aias töötaval muruniidukil). Samuti on tavaline see, et ka nt pühapäeviti möödub terve päev kõrvulukustava müra saatel ning vaikuse privileeg puudub.
Kas ei ole võimalik need lennukid saata tiirutama kuskile asustamata ala kohale kus nad kedagi ei sega?!?
Kas hobilennukite koht on üldse Tallinna lennujaamas - kas muid lennuvälju siis ei ole, mis ei asuks otse tiheasustusega piirkonnas?
Leian et üldhuvi kaalub praegusel juhul küll üles mõne üksiku lennuentusiasti isikliku huvi.
Kui tsiviliseeritud riikides on isegi ära reglementeeritud millal tohib muru niita (mitte laste magamise ajal, pühapäeviti üldse mitte jne) siis ammugi võiks ka panna piirangud väikelennukitele.
Õhkutõusmine/maandumise kannatab välja, aga lõputu peakohal madalal tiirutamine (ohutus?!?) sööb lihtsalt närvid läbi.

Ootan huviga teiepoolseid kommentaare/ettepanekuid.

 
Kommenteeri seda teemat
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
lendur 04. augustil 2009 kell 15:01:01
Sageli teevad need tiirutajad õppesõitu, ütleb minu kogemus. Sõita saavad nad seal, kus lennuliiklusohutus seda lubab. Ausalt öeldes ajab närvi küll.
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
õpilane 05. augustil 2009 kell 20:50:02
ausalt öeldes teadsite, et seal lähedal on lennujaam
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
peetrike 05. augustil 2009 kell 22:08:51
No mida veel,varsti esitatakse keskonnaametile ka kaebus, et konnad krooksuvad ja kägu kukub. Soovitus sulge aknad kui last magama paned ja ehita maja helikindlaks...kas tõesti elavad inimesed pappkastis, et kõik läbi kostab. Ime et jaanipäeva tümpsu pärast keegi siin ei virise
Tõepoolest hankige endale elu või kolige metsa!
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
Arsen 05. augustil 2009 kell 22:09:39
Müra ei ole nii suur ja väiksed lennukid ikka lendavad tulevikus samuti. Vahest suured lennukid samuti lendavad madalalt... Mustamäel suured lennukid üldse lendavad peakohal, näiteks haigla kohal, kõrgusel 300-400m ja müra on seal tunduvalt suurem kui meil.
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
Agu Laius 06. augustil 2009 kell 10:15:31
Tere,

Müra on saaste ja mõjub tervisele ning tuleb otsida võimalusi seda vähendada. Nii on igati hea Mihkelm avakiri, kus ta teavitab, et saatis ametkonnale asjakoahse järelpärimise.
Tänapäeva elus ilma teatud mürata hakkama ilmselt ei saa, kuid müra on võimalik vähendada.
Valla paiknemine lennuvälja kõrval tähendab müra suuremas osas vallas. Seda ka Jüris, millest maanduvad ja tõusvad lennukid üle lendavad. Mõnikord üsna madalalt. Sellega võib leppida, kuid kindlasti on ka lahendusi, mille abil saab mürataset vähendada. Olgu selleks siis lennukoridoride täpsem määramine tihedalt asustatud piirkondadest kaugemale või õppesõidu piirkondade nihutamine ala kohale, kus elab vähem inimesi.
See on teema, millele lahenduste otsimisel peab eestvedaja olema Vallavalitsus, vajadusel tellima vastavad uuringud ja pidama läbirääkimisi ametkondadega mürataseme vähendamiseks selles või teises elupiirkonnas. Ühe-kahe elaniku kirjad ametkondi väga toimekalt ilmselt tegutsema ei pane.

Agu Laius
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
sven 06. augustil 2009 kell 10:31:27
se päring on sisuliselt tehtud juba ammu ja vastus oli ühene - Lennuameti vastus sisaldas viite vastavale seadusele ja selle täitmist pole erakodanikul võimalik kontrollida - lennukõrgused, lubatud trajektoorid, koridorid jms. seonduv pole avalik teave.
Väide oli - Rae valla piires, ka Jüri piires on kinnipeetud seadusest.
KOV on õigus asjusse sekkuda, kes ainult on võimeline momenti tabama- mõõta müra, saastet, kõrgust ?
Tegelikkuses on tegemist riikliku möödalaskmisega- Lennujaama lähialal ei tohiks asuda ühtki , st. UUT rajatavat elamut. Detailplaneeringud on kehtestatud ja tekkinud on uued omanikud- Lennuväli on enne ja jääb. Liiast on ka küsimus- miks soetatakse teadaolevate tingimustega piirkonnas , vara ?
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
Arsen 06. augustil 2009 kell 23:22:25
Toetan Svenni küsimust Mihkelmile, lendurile ja Agule: Kas te ei teadnud lennuväljast?
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
kajakas 07. augustil 2009 kell 00:48:51
Tallinnas on lennujaam olnud aastakümneid samal kohal ja lennujaama kaasajastamisse on viimastel aastatel investeeritud väga palju, mis näitab seda,et ilmlelt püsib lennuväli seal veel päris kaua. Samal ajal on inimesed soetanud kinnisvara Tallinna lennuvälja lähiümbrusesse täie teadmisega,et seal lähedal on lennujaam, mis teatavasti rajataksegi selleks, et seal saaksid õhusõidukid maanduda ja õhku tõusta ning sellega kaasneb alati müra. Väikelennukite "siblimine" võib olla seotud instrumentaallennu harjutamisega, iga lennurada ei ole selleks vajalike seadmetega varustatatud, aga Tallinnas on need olemas. Ja nii seda õpitaksegi - ikka maha ja õhku. Müra on vahel ebameeldiv. Aga kui alustad lennureisi, siis tahad ju lennukisse istudes olla kindel, et piloot valitseb õhusõidukit igas olukorras või polegi see tähtis?
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
ahh 28. septembril 2018 kell 16:36:46
Sinna Rae valda kolinud inimesed liinilendudega lepivad, need on harva ja lühiajalised 1 min. Aga eralennukite PIDEVA õppesõiduga ei osanud ju keegi ette arvestada!
Mis on siis nipid fibo plokkidest majade HELIKINDLAMAKS muutmiseks?
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
arvo 28. septembril 2018 kell 21:42:59
Soovitaksin üle vaadata elamu/eramu aknad. Odavad pastaknad ka kahekordse/ kolmekordse paketiga ei ole väga mürakindlad. Fenestra tegi kunagi kuni 150mm laiuse lengiga alumiinium-puitaknaid ja need on tõesti müra vähendavad. Võimalik, et ka soojuskaod on väiksemad.
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
Valla elanik 30. septembril 2018 kell 08:07:03
Rae vallavanem Võrklaev ütleb selle kohta,et ise olid süüdi ,et Rae valda kolisid!!!!Minnud sinna kus ei lenda lennukeid!!!!
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
kahju 01. oktoobril 2018 kell 22:57:42
Elamurajooni algplaneeringu koostajatest oli üks Rae valla arhitekt projektbüroost ja pr. Kulbas. Seega rajati elamurajoon lennutsooni ja siin ilmselt ei muutu midagi. Nagu sõidukite ummikud ja edaspidine Tallinna väike ringtee ja lisanduv Tallinnast mööduv raudtee ringtee.Seega langevad kõik asjaolud kokku, tööstus-elanikud-sõimed-koolid ning rahulolu linnastumisest. Mida lähemal linnale, seda suurem müra ja valgus ja õhusaastus.
Areng oleks pidanud olemas selles suunas peale lennuvälja- tööstusrajoon ja allles peale Lehmja viadukti Tartu poole elamupiirkondade hajaasustus. Nüüd on teisiti ja kannatuste rada.
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
Heigo 02. oktoobril 2018 kell 11:04:32
Need pisikesed jupatsid ei häiri tegelikult elamist.
Kui üldse midagi proovida keelata, on Nato hävitajate ülelennud lennurajast ja täisgaasil üles tõusmised.
Need tõega häirivad.
Vastus: eralennukite müra
Vastas:
arvamus 02. oktoobril 2018 kell 11:33:58
kui öörahu ajal lende ei toimu, siis ongi korras ja ilmselt sõltub see ka ilmastikuoludest, kuspoolt tõus või maandumine toimub
Eks nii võib ka öelda kui erireisid kella 3 paiku vahel üle Jüri või Ameerika metsas helikopterid oma lennu harjutusi teevad alevi piiri läbides. Lagedi rahvas nii Kopli külas kui Tuuleväljal taluvad ju raudtee transiiti samuti öösel peale päevaste reiside. Tallinna Ringtee ja Tartu trassi müra kostub samuti elamutesse peale maanteeameti projkete kõik teed taevasse kuhjata vallidele(need tekitavad ka vastupidise kõlapinna suunaga alevikku. Mis nüüd siis teha ? Seaaedikuid ehitada nagu vanglamüürina. Lennujaam on aga üks peamiseid Eesti väravaid ja selleks ka jääb ning jäi. Kel arusaamine või talumine teine, peab tõesti vahetama aadressi.
statistika